RSS
Hello! Welcome to this blog. You can replace this welcome note thru Layout->Edit Html. Hope you like this nice template converted from wordpress to blogger.

Perasaan bertemu wali hakim...


Cerita ni boleh dikategorikan kisah lucu rasanya tapi tak tau la pembaca semua la yang menilai.....Aku nak pegi ambik tanda tangan wali hakim setelah selesai tanda tangan Tok Penghulu untuk menyetelkan borang permohonan perkahwinan aku ni. cari punya cari ... pusing punya pusing jumpa la wali hakim ni....

"Assalamualikum...."aku memberi salam.

Seorang tua keluar dengan berbaju singlet dan muka yang masam/muka dah tua...

"Waalaikumsalam. Nak apa?"tanya orang tua itu.

"Ni rumah Tok Imam Ayah Ngah Dol? Saya nak mintak pengesahan kahwin," aku menerangkan tujuan kedatangan aku ke rumahnya.

"Semua dah lengkap?"tanya beliau dengan bengis....grrrrr

"Belum lagi tok imam sebab tok penghulu hanif cakap suh jumpa tok terus nanti baru settlekan semua", terang aku ...

"Mana boleh. Kena lengkapkan semua dulu," dengan muka yang semakin bengis.

Aku menjadi takut dan serba salah, dalam hati aku.....

Kalau lah tok imam ni yang nikahkan aku adus mampus ditanya macam2....

Dipendekkan cerita akhirnya beliau membenarkan aku masuk dan menandatangani borang perkahwinan aku....lama kelamaan kami semakin rancak berborak.....

Ni lah pengalaman aku yang tak akan aku lupakan em tok imam tok imam, apa pun terima kasih doakan majlis saya berjalan lancar.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Kisah aku...kehidupan daku.... All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy