RSS
Hello! Welcome to this blog. You can replace this welcome note thru Layout->Edit Html. Hope you like this nice template converted from wordpress to blogger.

Raya tahun ini....


Aku hanya beraya 3 hari sahaja dimana aku tak ambik cuti lah sebab nya cuti kan nak bawak ker akhir tahun nak kawin huhuhuhu.....jadinya aku balik bekerja macam biasa cuma dulu masa bulan puasa aku masuk 0730 hingga 1630 tapi bila bulan tak puasa ni kembali kepada asal 0800 hingga 1700. Tak ada apa yang menarik beraya tahun ni cuma yang memeranjatkan ayang anjang sekeluarga, ayah long sekeluarga dan kak long sekeluarga, pada mulanya dikhabarkan mereka ni semua tak balik tup tup ada jer ari Sabtu ari tu dah sampai aku je macam jauh sangat Kuantan - Lipis.....(lambat bangun tido huhhuh).

Setiap tahun aku tak ada gambar raya tah la pelik gak nak cakap tak ada kamera SLR lagi tapi tak tau la mungkin tak sempat kot nak snap. Tapi itu semua telah terjawap pada hari Jumaat 250909 kerana aku balik ke Lipis semula untuk mengambil gambar orang kawin di Bukit Betong, aku bergegas dari Kuantan pada jam 1600 petang memecut selaju 140 km/sejam (slow jer takut speed trap) samapi di Lipis pada jam 1900 aku meminta bantuan kawan baik ku di Lipis untuk menemankan aku Along Nizam dan Pian Mat (sebenarnya nak berehat jap kuikuikui). Selesai sahaja majlis kami balik dan melepak di Tanjung Lipis minum bersama beberapa orang rakan yang lain. Padahal member aku sorang lagi si Amin pendek baru sampai dari Johor dia kol Along masa kami di tempat majlis akad nikah suh datang umah mak tersayang dah masak kami boleh lupa siap lepak minum kedai lagi jam dah menunjukkan 2300 malam kuikuikui, untuk menjaga hati kawan dan emaknya yang telah masak kami gerak la ke rumah nya......dan kebetulan kamera kesayang aku ada ku bawa sekali kami sempat la menangkap beberapa keping gambar sebagai kenangan2an dan pada malam itu juga boleh dikatakan semua cukup, semua ada kecuali yang terlalu jauh jer tak ada.....(jam 0200 pagi baru balik kuikuikui)


Justify Full







0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Kisah aku...kehidupan daku.... All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy