RSS
Hello! Welcome to this blog. You can replace this welcome note thru Layout->Edit Html. Hope you like this nice template converted from wordpress to blogger.

Majlis ku di Sungai Petani, Kedah





Segala-galanya telah berakhir......weh weh weh berakhir apa ni, bukan berakhir yang bukan2 tapi berakhirnya kerja-kerja untuk majlis perkahwinan kawan di kedua2 belah. Dan pada 12.12.09 baru ini adalah majlis di belah aku di tempat tumpahnya darahku Sg. Petani, Kedah. Suasana sungguh meriah orang ramai dah mula datang pada pukul 11.00 tengah hari. Mungkin diaorang ni nak kenal sangat dengan anak sulung pasangan Mohd Anuar Pairin dan Jamilah Awang. Di mana mereka mungkin hanya melihat aku ketika aku berumur 0 hingga 3 bulan sahaja selepas itu tidak kelihatan hamba Allah sorang ni.

Dengan berbaju songket kuning (peh memang aku tak menjangkakan warna ni ) tapi mak aku la beriya2 benor nak warna kuning. Pada mulanya mak aku nak warna hijau tapi belah perempuan dan buat dulu kena la mengalah so kuning menjadi idaman hatinya. ( Nak gak Hijau Kuning warna kebanggaan Kedah tu em..........)

Aku berarak tepat jam 1.00 tengah hari em geng2 marhaban la lambat siap kalau tak kol 12.00 dah melantak dah huhuhuhuh.....kami berarak dekat jer mudah selang dua buah rumah jer...lepas tu kami makan beradap.....selesai makan baru kami bergambar di dalam rumah....

Aboh : "Hang jangan cabut baju ni samapai kol 6", kata ayahku
Aku : "Biar betul aboh?, panas ni", tanya aku sambil mengerutkan dahi
Mak : "Yela...mak jemput samapai kol 6 petang", potong mak aku.

Aduh berbaju songket dan bersampin labuh sampai kol 6.00 peh letihhhhhhhhh.......Aku mencari alasan em.........

Aku : "Emm kol 4 kang azwar nak g bendang nak buat outdoor", jelas aku
Mak : " Kena pegi ka?," mak aku buat lawak
Aku : " Yela memang Azwar nak sangat ambik gambar kat sawah padi ni," jelas aku

Akhirnya tepat jam 4 aku cabut dengan isteri aku, Zain dan sepupu aku. Jadinya di sini aku upload la serba sedikit kenangan di sawah padi yang selebihnya tunggu costum aku siap huuhuhuhuh. Aku balik dari sawah dah kol 5 orang masih ramai. Sampai la ke malam sapai satu masa tu aku terpaksa kejutkan isteri aku yang dah tertido sebab ada lagi sedara mara yang datang pada belah malam.

Walau apa pun aku berterima kasih pada family aku belah Kedah ni yang banyak membantu melancarkan lagi majlis menyambut menantu aku ini. Em ada lagi ni hari esok nya aku nak gi stesen keretapi lak nak buat outdoor kat sana tapi outdoor simple2 jer ...........byeeee



0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Kisah aku...kehidupan daku.... All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy