RSS
Hello! Welcome to this blog. You can replace this welcome note thru Layout->Edit Html. Hope you like this nice template converted from wordpress to blogger.

CAG 9077 kau hebat.........


Ceritanya bermula pada hari Jumaat yang lalu. Hari tu aku cuti sebab aku akan bertolak ke Sg Petani, Kedah untuk majlis menyambut menantu aku di sana. Bangun pagi tu aku rasa nak nak keta aku je ke kedah tapi hati was2 gak lepas ker tak. Aku malas nak fikir sangat jadinya aku settle kan kerja2 aku sebab seminggu aku akan duk kat sana.

Keputusan telah aku buat so keputusan nya aku bawak CAG 9077 panjat Sg Petani Kedah. Bukan apa balik je aku tgk barang2 isteri aku packing peh punya la banyak tak sanggup chek nak bawak naik bas bila balik UJ nanti. Aku bertolak dari Kuantan pukul 8.00 malam destinasi pertama aku ke UJ dulu. Kol 10.00 malam bas Jengka Liner sampai dan bertolak pada pukul 10.30 malam.

Dalam perjalanan dari Kuantan ke Tol Karak tak ada perkara yang menarik sebab jalan tu biasa sangat dengan CAG aku ni. Kami berhenti ke tandas sekejap. Kami meneruskan perjalanan dan destinasi seterusnya adalah perhentian Rawang untuk konvoi sekali dengan family di sana. Masalah mula timbul apabila melepasi Tol Gombak di mana aku terlepas pas jadinya ikut pandai sendiri je nak ke Rawang tu GPS sistem lak tak dapat digunakan tak tau la kenapa. Setelah menelefon member baik ku si Amin pendek aku pun selamat sampai ke perhentian Rawang. Tapi bila sampai sana aku dengar enjin kereta ku semacam je bunyinya kasar semacam. Tapi aku buat tak tau je la. Perjalanan dari Rawang ke Perhentian Tapah biasa je cuma aku memandu keseorangan Jua dah lentok termasuk Zain em diaorang ni memang macam tu.

Sampai Tapah kitaorang berehat untuk makan makanan yang mak mertua aku bekal, Nasi Lemak da sedap la plak 2 kali aku tambah ( tanpa menghiraukan kalau makan nasi lemak akan mengantuk ). Betul lah tak sampai beberapa km aku dah mula rasa mengantuk peh tak larat sih mata jam menunjukkan pukul 3.00 pagi em memang dah masa nya. Jua dan Zain siap berkeroh lak tu em...............Tak sabar sih nak sampai perhentian Bukit Semanggol untuk tido dan mandi segar2 kan badan. Kami sampai kat perhentian Bukit Semanggol tu tepat jam 5.00 pagi abg ipar aku lak terlajak ke depan sebab cari Perhentian Bukit Merah tak jumpa aku lak lupa bagi tau dia memang la tak jumpa kalau menghala ke Alor Setar kalau menghala ke KL baru jumpa.

Kol 7.30 pagi baru la kami bertolak semula ke Sg Petani. Alhamdulillah akhirnya tepat jam 8.45 pagi kami sampai ke rumah singgah yang telah family aku sediakan...........kesimpulannya CAG 9077 telah berjaya panjat Sg Petani hahaahahahahahahha

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Kisah aku...kehidupan daku.... All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy